Do what you like, like what you do.

joi, 19 iulie 2012

Lucrari de intretinere la livada de nuci (anul 1)

In primul an(2012) am facut urmatoarele lucrari la livada de nuci -2,3 ha, cca 237 pomi

  1. Rupt mugurii laterali, pentru ca nucii au tendinta de a ramifica chiar de la baza trunchiului.
  2. Montaj folie Agrotextil, permeabila pentru apa, cu scopul de a impiedica cresterea buruienilor langa pomi, si de a retine mai bine umezeala, impiedica craparea solului dupa plantare.Peste folie, ca sa nu o ia vantul, si sa nu atraga razele solare, fiind neagra, am pus umplutura de pamat. Dimensiunea foliei la fiecare pom a fost 1,2/1 m.
  3. Stropit cu zeama bordeleza, concentratie 1%, o data imediat dupa plantare si de 2-3 ori dupa ploile mai abundende.
  4. Cosit fanul dintre randurile de pomi
  5. Stropit cu Cropmax, ingrasamant foliar bio pentru stimularea cresterii frunzelor si a radacinilor, de 3 ori, din 12 in 12 zile incepand cu 15 mai.
  6. Adunat cu mana frunzele atacate de paianjenul rosu sau innegrite, ori de cate ori au aparut aceste probleme.
  7. Udat cu tractoras cu bidon cu apa, solutie provizorie pana reusesc sa gasesc apa fie prin forarea unei fantani, fie prin saparea unor gropi de colectare a apei de ploaie.Am avut noroc cu ploile anul acesta, astfel incat pana acum am udat o singura data.Urmeaza luna august..., si apoi probabil am scapat de udat.
  8. Dupa ce va ploua(se anunta ploi saptamana viitoare), vom aseza din fanul cosit, langa pomi, peste folie, cu rol de mulch suplimentar.

2 comentarii:

  1. ai putea te rog sami dai nr tau de telefon, deoarece as dori sa vb cu tine, si sa imi dai mai multe detalai, Daca se poate. Multumesc . Nr meu e 0740754950

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună ziua Am infiintat o plantatie de nuci in toamna 2017 .în primavara erau inmuguriti 85%din plante.Dupa ploile din luna Iulie au inceput sa se usuce foarte multi.Imi puteti spune care este motivul.
    Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere